سرفصل مقاله:

  • ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)
  • اهمیت ایمیل مارکتینگ
  • تأثیر بازاریابی ایمیلی در سئو
  • چند نکته مهم در زمان اجرای ایمیل مارکتینگ

 

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing):

یکی از ابزارهای اصلی برای کسب‌وکارهای اینترنتی، ایمیل است که برای بازاریابی محصولات و خدمات خود می‌توان از این ابزار استفاده نمود. ایمیل مارکتینگ یکی از عوامل مهم برای فروش محصولات و جذب کردن مشتریان است و همچنین ایمیل مارکتینگ یکی از روش های مقرون به صرفه و اقتصادی دیجیتال مارکتینگ آنلاین است.

برای این‌که بتوانید مشتریان را همیشه در کنار خود داشته باشید بهتر است از ایمیل مارکتینگ استفاده نمایید چراکه این ابزار یک روش اصولی برای ایجاد وفاداری مشتریان به کسب‌وکار است. اگر قصد دارید فروش بیشتری از محصول خود را داشته باشید و همچنین بتوانید مشتریان وفادار بیشتری را به خود جذب کنید بهتر است که ایمیل مارکتینگ را اصولی و درست انجام دهید. ایمیل‌های بی‌ارزش و متوالی ارسال نکنید زیرا با این کار ممکن است که مشتریان خود را از دست بدهید و همچنین باعث صدمه زدن به اعتبار برندتان شوید بنابراین بعد از دریافت ایمیل از کاربران خود با استفاده از ابزارهای ایمیل مارکتینگ برای آن‌ها ایمیل هدفمند ارسال نمایید.

اهمیت ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

  • بازگشت سرمایه اولیه (ROI)
  • امکان ارسال پیشنهاد‌ها و تخفیفات از طریق ایمیل
  • افزایش کیفیت در محتوا
  • افزایش نرخ کلیک با استفاده از ویدئو در متن ایمیل
  • روشی ارزان و سریع
  • دارای انعطاف‌پذیری بالا
  • پیام‌های هدفمند
  • ضروری بودن ایمیل
  • ایمیل‌های سفارشی

بازگشت سرمایه اولیه (ROI)

کلمه Return On Investment) ROI) به این معناست که هر مقدار پولی که برای یک شرکت خرج کنید به ازای همان مقدار پول به شرکت بازمی‌گردد. اگر شما بتوانید بازاریابی ایمیلی را به‌درستی انجام دهید، بازگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ بسیار بالا است. یکی از تکنیک‌های مؤثر در بازاریابی آنلاین، ایمیل مارکتینگ می‌باشد.

روشی ارزان و سریع

می‌توان گفت که مزایای ایمیل مارکتینگ، ساده بودن این ابزار است چراکه کار کردن با ایمیل کار ساده است و هرکسی می‌تواند با کمترین آموزش ایمیل مارکتینگ را شروع نماید و همچنین برای شروع کار نیازی به گروه‌های حرفه‌ای و هزینه‌های بالا نیست. کاربران مبتدی با استفاده از سرویس‌های ایمیل Drag & Drop به‌راحتی می‌توانند کار با ایمیل مارکتینگ را شروع کنند. ایمیل مارکتینگ نسبت به روش‌های دیگر بازاریابی، ارزان‌تر و سریع‌تر بوده و تنها با یک لیست و یک آدرس ایمیل به‌راحتی می‌توانید بازاریابی ایمیلی انجام دهید.

دارای انعطاف‌پذیری بالا

ایمیل مارکتینگ انعطاف‌پذیری بالایی دارد و هیچ محدودیتی ندارد بنابراین هر محتوایی را می‌توان ضمیمه ایمیل خود کرد که این محتوا می‌تواند شامل متن، عکس، ویدئو، پادکست، فایل و لینک باشد.

ایمیل مارکتینگ

پیام‌های هدفمند

شما با استفاده ازبازاریابی ایمیلی  می‌توانید پیام‌های هدفمند و یا حتی پیام‌های شخصی‌سازی‌شده برای افراد ارسال نمایید. برفرض مثال اگر فردی از یک برند لوازم‌خانگی درگذشته خرید کرده باشد و بازاریاب نسبت به علاقه فرد نسبت به آن برند مطلع باشد می‌تواند یک ایمیل مربوط به بن خرید برای آن شخص ارسال نماید. اکثر کانال‌های بازاریابی، محتوای تبلیغاتی خود را برای افرادی ارسال می‌کنند که هیچ علاقه‌ای به محصولات پیشنهادی ارسال‌شده ندارند.

ضروری بودن ایمیل

شما برای ورود به هر شبکه اجتماعی و یا ثبت‌نام سایتی نیاز به یک آدرس ایمیل دارید و به ازای هر فرد یک آدرس ایمیل وجود دارد بنابراین داشتن آدرس ایمیل برای هر شخص ضروری است. اکثر افراد روزانه حداقل یک‌بار ایمیل خود را چک می‌کنند بااین‌وجود بازاریابی ایمیلی  می‌تواند حتی از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز مؤثرتر باشد درصورتی‌که بتوان از آن استفاده‌ی درستی کرد.

 

ایمیل‌های سفارشی

شما نه‌تنها می‌توانید به‌عنوان ارسال‌کننده ایمیل برای دریافت خروجی و افزایش نرخ پیام‌هایتان را سفارشی‌سازی نمایید بلکه مشتریان شما نیز می‌توانند مشخص نمایند که چه پیام‌هایی را دریافت کنند.

تأثیر بازاریابی ایمیلی در سئو

  • افزایش ترافیک لحظه‌ای سایت
  • افزایش اعتبار دامنه و صفحات
  • افزایش میزان تعامل کاربران با سایت و محتوای آن

چند نکته مهم در زمان اجرای ایمیل مارکتینگ

  • انتخاب درست کلیدواژه‌ها
  • انتخاب صحیح تصاویر
  • طراحی واکنش گرا
  • استفاده از دکمه‌های جذاب
  • ایجاد صفحه لندینگ پیج

برای اجرای ایمیل مارکتینگ بهتر است که یک سیستم ایمیل مارکتینگ معتبر و حرفه‌ای انتخاب کنید. برای ارسال ایمیل، سیستم میلر لایت ابزار مناسبی است و در کشور ایران نیز از این سیستم پشتیبانی می‌شود. با استفاده از این ابزار می‌توانید به‌صورت رایگان صفحه لندینگ پیج سایتتان را بسازید. شما با استفاده از این سیستم می‌توانید برای هزار نفر از کاربران خود به‌صورت رایگان ایمیل ارسال کنید.

انتخاب درست کلیدواژه‌ها

در ایمیل خود بهتر است که از کلیدواژه‌های تخصصی در کسب‌وکار خود استفاده کنید تا ایمیل در صفحه اصلی قرار بگیرد. با انتخاب درست کلیدواژه‌ها، گوگل می‌فهمد که ایمیل‌ها کاربردی هستند و مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرد.

انتخاب صحیح تصاویر

در ایمیل بهتر است که به‌اندازه از تصاویر استفاده کنید زیرا ممکن است استفاده بیش‌ازحد تصاویر، باعث اسپم شدن ایمیل شود و یا حتی ممکن است که در برخی مواقع عکس داخل ایمیل شما باز نشود و بخشی از محتوای ایمیل به کاربر نشان داده نشود.

طراحی واکنش گرا

طراحی واکنش گرا به این معنی است که شما ایمیل خود را به‌گونه‌ای طراحی نماییدکه در تبلت، موبایل و لپ‌تاپ نیز نمایش مناسبی داشته باشد. یکی از عوامل موفقیت در ایمیل مارکتینگ، طراحی رسپانسیو است زیرا بیشتر کاربران ایمیل‌های خود را با گوشی خود چک می‌کنند و رسپانسیو بودن و نمایش درست محتوا از بزرگترین امتیازات یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق است.

استفاده از دکمه‌های جذاب

برای این‌که بتوانید کاربر را به خود جذب نمایید بهتر است که از دکمه‌های جذاب استفاده کنید زیرا انتخاب دکمه‌ی جذاب باعث می‌شود که نرخ کلیک تبلیغ شما افزایش پیدا کند.

ایجاد صفحه لندینگ پیج

برای افزایش مخاطبان هدفمند لیست‌های ایمیل خود می‌توانید صفحه لندینگ پیج مناسبی ایجاد کرده و جعبه اشتراک در خبرنامه ایمیلی خود را در آن قرار دهید. برای تسریع در افزایش مخاطبان می‌توانید برای صفحه لندینگ پیج خبرنامه‌تان از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کنید.


شرکت طراحی سایت و اپلی کیشن نوآوران سیستم ویرا ایمیل ,استفاده ,مارکتینگ ,یک ,افزایش ,بازاریابی ,است که ,ایمیل مارکتینگ ,استفاده از ,خود را ,با استفاده ,برای این‌که بتوانید ,بازگشت سرمایه اولیه ,اجرای ایمیل مارکتینگ ,زمان اجرای ایمیلمنبع

چرا باید وب سایت داشته باشیم؟

جوملا

سئو کلاه سیاه

اس ام اس مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

اهمیت وب سایت بر کسب و کار

دیجیتال مارکتینگ آنلاین

مشخصات

آخرین جستجو ها

فروشگاه معرفی اجناس دوره آموزشی میکرونیدلینگ آپشن خودرو | گندم کار آبشار قینرجه ، تکاب بهترین سایت جک پارکینگ BFT کهربا خرید اینترنتی طراح حرفه ای سازه خرید سنگ آسیاب دیاموند با قیمت مناسب